Ο kaynd μιλάει

1 06 2009

logo_interviewΜετά το τέλος του πρώτου αγώνα υποβάλαμε σε κάποιες ερωτήσεις τον kaynd.

Για όσους ενδεχομένως δεν έχουν στο μυαλό τους για ποιόν πρόκειται ας τα συνοψίσουμε σε ένα μίνι βιογραφικό.

Πρόκειται για ένα από τα ιδρυτικά στελέχη της GVR. Για πολλά χρόνια διετέλεσε επίσημα αρχιμηχανικός της ομάδας, καθώς κυρίως από μεράκι αλλά και αναγνωρίζοντας την ανάγκη ύπαρξης ενός ανθρώπου που πρέπει να έχει το know how, αφιέρωσε πολύ από τον χρόνο του στη μελέτη και συμπεριφορά των αυτοκινήτων του προσομοιωτή στις εκάστοτε αλλαγές και ρυθμίσεις.  Τα σέταπς που έχει φτιάξει κρύβονται πίσω από πολλές – αν όχι όλες  – τις επιτυχίες που έχει κατά καιρούς η ομάδα. Και αυτό γιατί μπορεί ο καθένας μας να κάνει μικροαλλαγές προσπαθώντας να φέρει ένα σετ απολύτως στα μέτρα του, αλλά είναι πολύ διαφορετικό όταν αυτό γίνεται έχοντας μία αποδεδειγμένα σωστή βάση  από το να γίνεται παίρνοντας το σετ του εκάστοτε Χ οδηγού ( που είναι ήδη στα μέτρα του ) και κάνοντας αλλαγές στη τύχη.

Επίσης πρόκειται για έναν άνθρωπο που το λόγο του τον στηρίζει πάντα μία σειρά λογικών αλληλουχιών και γι αυτό αποκτά και ιδιαίτερη βαρύτητα. Τον τελευταίο καιρό απέχει συνειδητά από τα τρέχοντα ζητήματα της ομάδας καθώς οι προτεραιότητες και οι ανάγκες της ζωής τρέχουν και προσπαθώντας να αφοσιωθεί στις ανάγκες της τελευταίας χρονιάς της φοιτητικής του ζωής.

Κάπου εδώ σταματάει το εκθείασμα και με τα παραπάνω στο μυαλό μας ας δούμε τι μας είπε :

1) Πια είναι η άποψη σου όσον αφορά τις επιδόσεις στις κατατακτήριες γενικά αλλά και ειδικότερα της GVR?

Οι επιδώσεις είναι αξιοπρεπέστατες δεδομένου του τρόπου λειτουργίας της ομάδας.
Η GVR δε μπορεί άμεσα να συγκριθεί με οποιαδήποτε άλλη κλειστή ομάδα του εξωτερικού που αποτελείται αποκλειστικά από επιλεγμένα μέλη βάση κριτηρίων επιδόσεων. Ο στόχος της GVR είναι να κρατάει σε εγρήγορση όσο περισσότερα μέλη της ελληνικής κοινότητας γίνεται προτρέποντας την ανάπτυξη περισσότερο ποιοτικών χαρακτηριστικών των οδηγών της.

Βάση αυτού του πρίσματος η πορεία μας είναι απόλυτα ικανοποιητική.

2) Ως αρχιμηχανικός της ομάδας αλλά και γνώστης των ιδιαιτεροτήτων του προσομοιωτή, πόσο ρόλο θεωρείς ότι έπαιξε το ότι δεν είχες το χρόνο να αναπτύξεις ένα από τα γνωστά setup σου για το συγκεκριμένο combo. Υπάρχουν οφέλη μέσα από αυτό δεδομένου πως κάθε νόμισμα έχει τουλάχιστον 2 όψεις?

Μία παρένθεση πρώτα απ όλα. Έχω αποσυρθεί από αρχιμηχανικός της ομάδας πάνω από ένα χρόνο τώρα. Η ενασχόληση αποκλειστικά με το MoE και λιγότερο με το IGTC αποτελέσαν εξαίρεση στα πλαίσια της πρώτης μας συμμετοχής σε διοργανώσεις τέτοιου βεληνεκούς, που εν μέρη τη μετανιώνω ακόμα όσο αφορά τη δική μου πλευρά αφού με απορρόφησε περισσότερο από όσο θα ήθελα από άλλες σημαντικότερες υποχρεώσεις μου.

Όσο αφορά τα setup τώρα.

Η αλήθεια είναι ότι με τη σταθερή φιλοσοφία πιστών/αυτοκινήτων που διατηρεί το LFS από την εμφάνιση του S2 ως τώρα και έχοντας υπ όψη ότι για πάνω από τα δυο τελευταία χρόνια δεν έχει υπάρξει κάποιο ριζοσπαστικό physics update που να απαιτεί διαφορετικής φιλοσοφίας setup, ξέρω πλέον ότι για οποιοδήποτε συνδυασμό έχουν αναπτυχθεί πολλά setup που είναι σε θέση να εξαντλήσουν το 100% των δυνατοτήτων του κάθε αυτοκινήτου ανάλογα με τη περίπτωση.

Από εκεί και πέρα οι όποιες αλλαγές, αφορούν περισσότερο τη προσαρμογή του setup στις ικανότητες του οδηγού. Ελπίζω αυτή η ανάγκη να βελτιώσει σφαιρικά τους οδηγούς μας, από τη πλευρά της γενικής κατανόησης των setup αλλά ως προς την ευελιξία αλλαγής του τρόπου οδήγησης τους ανάλογα με τις συνθήκες.

Θεωρώ ότι είναι απαραίτητο για τον κάθε οδηγό να έχει μια βασική γνώση στο τι αλλαγές μπορεί να κάνει για να βοηθηθεί σε κάποια σημεία, όπως επίσης και το να διαθέτει την αυτογνωσία που θα του επιτρέψει να αναγνωρίσει το πότε θα πρέπει να σταματήσει τις μεταβολές, ειδικά όταν αυτές αφορούν έναν αγώνα στον οποίο θα αντιπροσωπεύσει την ομάδα.
Δε χρειάζεται να γίνονται πολλές ρυθμίσεις μαζεμένες σε όλους τους τομείς καθώς έτσι είναι ευκολότερο να χειροτερεύσουν τα πράγματα αντί να βελτιωθούν.
Επιλέγοντας πχ να μεταβάλουμε την αντιστρεπτική μιας άκρης του αυτοκινήτου ή κάνοντας κάποιες μικροαλλαγές σε camber και πιέσεις των τροχών του άκρου που σε προβληματίζει, μπορείς να δεις δραμματικές αλλαγές στη συμπεριφορά που θα μπορούσαν ακόμα και να ισοδυναμούν με ένα εντελώς νέο setup.

Πέρα από την επίσημη ενασχόληση σε leagues είναι καλό να πειραματιστεί κανείς με τις ρύθμισες και σε λιγότερο σοβαρές συνθήκες επιλέγοντας πάντα ένα τομέα και μένοντας σε αυτό μέχρι να βγάλει κάποιο σαφές συμπέρασμα του τι ωφελεί η ρύθμιση που κάνει.

Πάντα καλό είναι να έχουμε υπ όψη μας ότι η ιδία ρύθμιση, μεταβαλλόμενη προς την ιδία κατεύθυνση δεν μας δίνει ευθέως ανάλογα αποτελέσματα σε σχέση με τα αναμενόμενα που περιγράφονται σε γενικά setup guides. Οποιαδήποτε μα οποιαδήποτε ρύθμιση μπορεί να φέρει ως και ακριβώς τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα οπότε θα πρέπει να είμαστε πάντα σε θέση να κινηθούμε και στην «ανάποδη κατεύθυνση» (πχ μειώνοντας μια τιμή αντί να την αυξάνουμε)

Όπως και να έχει έχω παύσει να ασχολούμαι με setup των αγώνων του OLFSL από τις αρχές της περσυνής σαιζόν.

Στη τελική δεν αξίζει το κόπο γιατί μέσα σε ουσιαστικά λιγότερο από 2 εβδομάδες δε προλαβαίνεις να φτιάξεις κάτι καλύτερο σε setup από ότι υπάρχει ήδη. Ειδικά από τη στιγμή που δε χρειάζεται να ακολουθήσεις κάποια λογική συμβιβασμού όπως πχ στους endurance αγώνες όπου η παραμικρή λεπτομέρεια στο setup μπορεί να σε γλιτώσει από ένα pit stop ή μπορεί να διατηρήσει τον οδηγό πιο ξεκούραστο ώστε να ανταπεξέλθει καλύτερα στη μεγάλη διάρκεια του αγώνα.

3) Δύο λόγια για τους νέους κανονισμούς? Τη νέα τάξη πραγμάτων? Την επισημοποίηση και δεύτερης ομάδας (ως προς τη βαθμολόγηση) ?

Για να πω την αλήθεια ήμουν πάντοτε αντίθετος στην δημιουργία μιας δεύτερης «υποδεέστερης» (εντός εισαγωγικών το υποδεέστερης) ομάδας της οποίας οι κινήσεις θα ελέγχονται από τη «κύρια». Θεωρούσα ότι η γενικότερη έννοια της ελληνικής κοινότητας οδηγών εικονικών αγώνων θα αρκούσε.

Εδώ και κάποιο καιρό όμως έχω παύσει να ασχολούμαι με τα διαδικαστικά της ομάδας, πέρα από αυτά που με αφορούν άμεσα, δηλαδή η τήρηση της αγωνιστικής δεοντολογίας και η οποιαδήποτε συμμετοχή σε leagues μέχρι πριν από λίγους μήνες. Στη προκειμένη περίπτωση η επισημοποίηση της GVRc βολεύει στο σύστημα βαθμολόγησης του OLFSL αλλά και στη γενικότερη διατήρηση του ενδιαφέροντος μέσα στη κοινότητα οπότε μόνο θετικά αποτελέσματα βλέπω να φέρνει.

4) Τελειώνοντας, έχοντας πια αρκετή εμπειρία τι θα συμβούλευες τους συμμετέχοντες όσον αφορά τη προετοιμασία αλλά και το καθ εαυτού αγωνιστικό κομμάτι? Τι νομίζεις πως πρέπει να προσέξει η ομάδα μέχρι το τέλος της κούρσας που μόλις ξεκίνησε και ποιοί θα είναι κατά τη γνώμη σου οι καθοριστικοί παράγοντες στην έκβαση του Πρωταθλήματος?

Θα συμβούλευα πρώτα απ όλα, με τη παραμικρή ευκαιρία όποτε μπαίνουν on line να ψάχνουν να βρουν αγώνες με σε οποιοδήποτε server μπορούν να μπουν και αφορά το συνδυασμό πάνω στον οποίο θέλουν να προπονηθούν.
Αν παρατηρούν ότι τελικά έχουν μαζευτεί πολλοί on line, τότε μπορούν να μαζευτούν όλοι σε κάποιο server της GVR αν θέλουν κανένα prive race χωρίς «ενοχλητικούς».
Αλλά και η συναναστροφή με «ενοχλητικούς» είναι ένα μεγάλο σχολείο που βοηθάει στην βελτίωση των γενικότερων οδηγικών ικανοτήτων, στη πρόβλεψη καταστάσεων και την αποφυγής των δυσαρεστών συνεπειών τους.

Το ατέρμονο γυροβόλιασμα σε qualify mode ειδικά με ένα αυτοκίνητο μόνο του στη πίστα είναι ως και ανούσιο ειδικά μετά τις πρώτες 2-3 ώρες προπόνησης.

Η ομάδα δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Ο κάθε οδηγός ξεχωριστά θα πρέπει να αναζητά τη διασκέδαση και τη προσωπική ικανοποίηση πρώτα απ όλα. Σε αυτό θα βοηθήσει η συναναστροφή με άτομα έξω από το καβούκι μας και γενικότερη η αίσθηση του ανταγωνισμού με τον έξω κόσμο σε κάθε μικρό και μεγάλο αγώνα.

Καθοριστικός παράγοντας για την έκβαση του πρωταθλήματος θα είναι το ποσοστό συμμετοχής των οδηγών της ομάδας μας σε κάθε αγώνα. Όσο περισσότεροι καταφέρνουν να μαζεύονται τόσο το καλύτερο για τη διάθεση και τη ψυχολογία της ομάδας. Η ψυχολογία, στο κόσμο των εικονικών αγώνων είναι ο νούμερο ένα παράγοντας για την επιτυχία.

Ευχαριστούμε πολύ τον Κριτόλαο ( kaynd ) για το χρόνο του και για όσα απολαυστικά και διδακτικά σχόλια μας χάρισε.


Ενέργειες

Information

2 responses

1 06 2009
beastie74

Ο κάθε οδηγός ξεχωριστά θα πρέπει να αναζητά τη διασκέδαση και τη προσωπική ικανοποίηση πρώτα απ όλα!!

Etsi krit!!!!

Οταν βρίσκεις χρόνο… πέρνα για κανένα σεταπ🙂

2 06 2009
saxakias

Μπράβο παιδιά!
Καταπληκτική συνέντευξη!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: